måndag 1 juni 2009

jisses vilken kick!


I lördags smällde det! På Växjö Rockfestival spelade ett av 80-talets stora band, Simple Minds. Och herrejä.... var bra det va! Fem meter från scenen stod man som en 18-åring och hoppad upp och ner till Alive and Kicking. Jag skrek, sjöng, klappade, hoppade och gjorde precis allt det som jag aldrig gjorde när man gick på konsert i 18-års åldern. Och det var skitkul!
Till saken hör att jag aldrig sett dom innan och att jag egentligen inte va något större fan av Simple Minds när det begav sig. Visst fanns det en och annan låt som jag gillade och två LP-skivor hamnade i skivhyllan, men något riktigt fan var jag aldrig.
Det är jag däremot nu! Jag är medlem på www.simpleminds.com (gratis) och tre skivor är köpta via iTunes. Och efter konserten så är jag fullständigt skogstokig! Hela helgen har man gått omkring och nynnat på bl.a. Alive and Kicking, She's a River och Waterfront. Fullständigt galet.
Så nu väntar man bara på att kunna besälla munkjackan/t-shirten så att man stolt kan gå omkring och visa ”vilka det är som gäller”.

/svannte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar