tisdag 20 januari 2009

kanske omvänt någon

Det inte ofta det händer, men ibland så dyker det upp tillfälle där man får prata och visa något som ligger en varmt om hjärtat. Förutom musik så är jag ju lite av en mac-nörd, och idag/kväll så fick jag göra något där jag fick använda mina kunskaper inom båda område. Japp, det blev något av en ”Garageband-Macbook”-kväll för en av min kompisar.
I hans fall hade han fått tillgång till en Macbook med ljudkort och diverse ateraljer. Och då är det faktiskt riktigt kul att man får visa hur bra saker och ting kan fungera. Ja, som att bara koppla in ljudkortet, utan drivrutiner och allt vad det nu heter. Det var bara att koppla firewire-kabeln direkt in i ljudkort från Macen, och så bara fungerade det. Då är det grymt kul att vara mac-nörd. Polaren, som inte är något av ett supertekniskt snille, brydde sig nog inte speciellt mycket om det. 
Men visst njuter man av att ”det bara funkar”!

/svannte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar