måndag 23 mars 2009

brukar inte bry mig

Det har väl inte undgått någon att den gamle påven varit på Afrikaturné för att predika Guds ord. Frågan är bara vilken Gud påven har, för finns det någon som överhuvudtaget kan förstå vad han får allt i från. Aids kan inte hindras med att använda kondom! Inte om man få tror på den person, som enligt katoliker världen över, står Gud närmast.
För personer som inte är engagerad i religiösa frågor, men ändå ”hänger” med i världen, så kan man inte låta bli att undra om den katolska världen är som den ska. Inte nog med att den nuvarande påven är smått galen, utan man tillåter präster med klart rasistiska åsikter predika och föra den katolska läran.
Och självklart så blir det katolska samfundet ifrågasatt, och fler och fler undra ju om dom är helt dumma i huvudet! Tyvärr så verkar det inte som om Vartikanen bryr sig om kritiken och det kan jag väl förstå. Men jag kan inte förstå hur 20-25 åringar kan vara så totalt omdömeslösa och försvara en snart 100 årig gubbe som är totalt slut i huvudet. I vanliga fall brukar jag inte bry mig om vad som händer i den s.k. religiösa världen. Men i detta fall måste man reagera. Så snälla, opponera er mot den här typen av människor! Och snälla katoliker: använd kondom så slipper vi garanterat fler puckon á la påven.

/svannte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar