måndag 16 mars 2009

ibland har man tur

I kväll skulle jag visa en kompis ett filmklipp från Simple Minds konsert som ligger på, den nu nerlagda siten, www.fabchannel.com. Kompisen, som heter Jocke, tittade på mig och så säger han: Dom ska jag kolla på i Växjö den 30:e maj.
Först trodde jag att han skämtade, men det visade sig att det stämde. Och som grädde på moset, så tillägger han: Ja, vi har en plats kvar. Och det är konsertbiljet plus hotell. Vill du hänga på?
Med tanke på min planering om att eventuellt åka till Skotland, för att kolla på Simple Minds turnéavslutning, så var frågan inte så svår att svara på. Så nu ska jag alltså kolla in ett mina ”nya” favoritband! Och det är coooolt.
Några dagar innan, den 25:e maj, så släpper bandet en ny platta. Men tills dess så rekomenderar jag att man, via Spotify, lyssna på bandet.

/svannte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar