onsdag 18 februari 2009

är jag helt pantad eller…

”Ja, det är lätt för dig att säga som har ditt på ditt torra”, som det brukar heta.

Den här gången har B Ulveus höjt rösten angående rättegången mot personerna bakom Pirate Bay. Och det är tydligt vad han tycker och tänker. Tyvärr är det samma saker som kommer fram: upphovsrätten och betalning.
Inte ett ord om rimligheten gällande bolagens prissättning och inte en uns av i frågasättande om varför fildelning har blivit så stort. Istället tycker jag att herr Ulveus borde ta tillfället i akt och ta tag i själva problemet. Han har både makten och pengarna och borde har hur lätt som helst att kunna göra något åt det problem som han och hans gelikar har satt i system.

Åter igen måste jag göra reklam för den svenska programtillverkaren Toontrack och deras program Superior Drums och EZdrummer. Jisses vilka bra program. För några ynka tusenlappar så får man två kanonprogram som låter så fruktansvärt bra. Det komiska är att jag olagligt laddade hem EZdrummer och därefter köpte Superior plus Jazz expansionen. Troligen hade jag aldrig köpt programmet om jag inte laddat ned och provat.

Så herr Ulveus, nedladdning kan faktiskt gynna. Men tänk istället som Toontrack och håll ner priserna så får man kunder. Massor med kunder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar