torsdag 26 februari 2009

det finns fler

Jag anser mig vara ganska datorvan och har hyfsad koll på internet etc. När det gäller s.k. download-sidor så är det självklart att man vet vad Piratebay är för något. Men jag hade inte en susning att det finns så enormt många torrentsidor.
Jag gjorde en sökning på mitt nya favoritprogram, EZDrummer. Skrev ”+torrent +ezdrummer” och fick 76800 träffar. Av dom så hade Piratebay några träffar och ”vann” inte i denna sökning. Däremot så fanns det x-antal sidor med namn i stil med torrentseaker.com, torrenfinder.com etc.
Jag hittade en suspekt sida som kallas sumotorrent.com och självklart går det att ladda ner EZDrummer därifrån. Lite förvånad blev jag över all reklam som fanns på sidan. Ja, jag tänker då på att åklagaren i det s.k Piratebay-målet påstått att personerna bakom sidan tjänat en massa pengar på reklam via siten. Jämför man med sumotorrent.com så borde åklagaren istället försökt att åtala personerna bakom den sidan. Då hade man fått i bra med deg.

/svannte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar