fredag 24 juli 2009

lite förvånad är man allt


En stor nyhet, för undertecknad, var gårdagens släpp av nya Logic Studio. Utöver nya Logic så släpptes en ny version av flaggskeppet Final Cut Studio.
Jag har vetat om att en ny version av Logic skulle komma och har för vana att hålla mig uppdaterad för att kolla så att allt är up to date i datorn. Och givetvis förväntar man sig att återförsäljare gör detsamma. Men NEJ! För när jag ringer den Premium Reseller som ligger närmst Karlskrona, vilka ska vara pålästa, professionella och mycket kunniga, så får jag är osäkert "ÖÖHUM. Nya Logic? Äh, vänta lite ska jag kolla om vi har det". Efter någon minut återkommer han och fråga "Har det kommit en ny version?". Snacka om att ha noll koll!

Personligen tycker jag detta är under all kritik. En Premium Reseller ska ha vrålkoll, han/hon ska sin iPhone inbyggd i ögat så att man har koll och därmed ge kunderna superservice. För det kostar om man ska använda sig av Apples produkter. Och betalar vi lite mer än ”dom på andra sidan” så ska vi förbanne mig ha lite mer service.
Detta är också en känga i arlset på Apple som inte har bättre koll på sina ”supersäljare”. Så för affären ”som ligger närmst Karlskrona” (börjar på Ka och slutar lmar) så innebär det att jag aldrig kommer att köpa en pryl i den affären.

/svannte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar