onsdag 1 juli 2009

och så reklam


Marknaden översvämmas av ljudkort för hemma-användare. Det finns dock vissa märken som är snäppet bättre än dom andra och Apogee tillhör det segmentet. Nu är det dock så att Apogee's produkter kostar en hel del och jag har faktiskt ingen aning om det låter såååå mycket bättre. Däremot så vet jag att kvalitén är mycket bra.
Snart släpper Apogee sitt första (tror jag) usb-ljudkort som bl.a. har en inbyggd mikrofon som ska låta helt ok. Och av döma av filmen så låter det över förväntan. Priset i USA kommer att hamna på runt 250$, vilket troligen blir ca 2500 kr i Sverige. Visst kan man få ett ljudkort med fler kanaler för samma peng, men det vet i tusan om man kommer upp i den ljudkvalitén.
Finns det något negativt, förutom att det kostar en hel del. Nja, det finns en lite hake. Det funkar bara på Mac. Fast om det är negativt vet jag inte. Jag tycker det säger mer om vad Apogee tycker man ska ha för dator.

/svannte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar