onsdag 24 december 2008

en försmak till julafton

Möjligen var det någon som satt och lyssnade på Radio Blekinges s.k. uppesittar-program. Ja, ni vet den där typen av program som i princip alla radiostationer ha. Det innebär allt som oftast en rimstuga där folk ringer och maila in önskningar om rim till julklappar. Frågan är om det är någon som använder rimmen! 
Själv har jag vid något tillfälle ringt en ”rimstug” för att be om ett rim till en sadelmuff (tror det kallas så). Rimmet jag fick var kanon, så tydligen funkar det.
I går, dagen innan dopparedagen, så spelade jag med Boppin Steve på Radio Blekinges uppesittarkväll och jag måste medge att det var förbannat trevligt. Den riksbekante Thomas Deutgen var programledare och till hjälp hade en panel som bl.a. bestod av hans vapendragare Hans ”HP” Persson. Dessa två är ett unikum i svensk radio, och  borde få en livstidsanställning på radion! För att lyssna på hur bra det kan va, så rekomenderar jag att ni ”efterlyssna” på en del av programmet HÄR. Då får ni bl.a. höra på ljuvliga toner av Thomas Deutgen när han ger sig på att sjunga ”Ett litet rött paket”.

Jeppe, Mattias, Svannte och Boppin Steve. (bild från Radio Blekinge)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar