torsdag 18 december 2008

från enkel till pro

Det blev en MacBook Pro till slut! Ja, till slut gick det inte längre att vara utan en bärbar. Ok, nu kanske någon tycker att iMac är ”nästan” en bärbar. Och det är den nästan, men lite för otymplig att bära med sig. Så till slut blev det att inhandla en MacBook Pro av den s.k. ”gamla modellen”.
Någon kommer säkert att höja på ögonbrynen p.g.a. att jag inte har handlat den ”nya” varianten. Tyvärr tillhör jag den stora skaran som har sågat Apple och deras s.k. uppdatering av Pro-modellen. För det är definitivt ingen uppdatering, utan snarare en nedgradering. Färre kontakter, och alla sitter nu på vänster sida. Och det vet väl alla att de flesta människor i världen är HÖGERHÄNTA.
Inte nog med att Pro-modellen nedgraderades, utan storsäljaren MacBook följde med av bara farten. Nja, det kanske var att ta i för vissa saker uppdaterades när det gäller konsumentmodellen MacBook. 
Datorn fick ett separat grafikkort och man gick från plast till aluminium. Men istället bantade man bort firewire 400, vilket fick mig att gå i taket eftersom det numera är en form av standard när det gäller bättre ljudkort. Och så kräver nästan alla dv-kameror att man har firewire.
Så istället för en enklare MacBook blev nu en extremt fin Pro istället. Och jädra vad den är fin. Ja, jag vill t.o.m. gå så långt att jag säger att den är vacker! Eller vad tycker du?

/svannte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar