måndag 29 december 2008

fel men ändå rätt

I min gamla blogg så har jag skrivit ett inlägg om ett nytt mobilbatteri och hur det skulle revolutionera mobiltelefonernas storlek och hur man kan seriekoppla dom för att använda i el-bilar. Företaget som producerade reklamen heter Exxon, och är ett av världens största petroleumproducenter. Det hade jag faktiskt inte kollat upp innan jag skrev mitt inlägg. Och jag har full förståelse att någon tvivlat på inlägget. Så även jag.
Eftersom jag inte hade en aning vilket företag det var som producerat den reklamfilm som jag hänvisade till, så tänkte jag kolla om det var möjligt att få tag på reklamfilmen. Jag sökter på YouTube, världens största film-källa, men där hittade jag alla andra Exxonproducerad reklamfilmer, men inte ”min” film. Gick då in på www.exxon.com och sökte och hittade till slut personen som medverkar i filmen. Dock inte ”min” reklamfilm. 
Är det möjligen så att filmen är borta eller är det helt enkelt så att jag drömt att jag sett den! Nja, det kan jag i och för sig ha gjort, men nej, det är inte troligt. Däremot är det troligen så att filmen ”tagits” bort och så hoppas man att alla som sett den, glömmer den. För vad skulle hända om folk inser att oljeindustrin har bestämt att vi SKA använda olja istället för alternativa, rena energikällor? Jo, antagligen skulle USA ramla ihop som ett korthus och helt plötsligt skulle folk få tillgång till billiga bilar som inte behöver servas, inga oljefilter etc. Och så skulle det bli gratis att köra bilarna. Gissa om det skulle bli kaos!
Det här kallar jag teknisk utveckling och äntligen skulle olje- och bilindustrin tvingats till att acceptera och inruta sig i en utveckling mot en renare och bättre miljö. Men så länge vi, vanliga människor, inte reagera så händer inget. Så slå näven i bordet och skicka ordet vidare.

/svannte

PS. Här är en av dom redigerade reklamfilmerna. Mer filmer hittar ni på www.exxon.com. DS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar