tisdag 25 november 2008

skjutjärn

I vår bil är det antingen barnvisor eller P4 som gäller. Ja, om det är jag som kör. Är det Christl så är det oftast barnvisor, i form av kassetband, eller P1 som gäller.
Men idag var jag själv i bilen och då blev det P4 och Efter tre med Bromé eller vad det nu heter. Förresten, finns det någon som har en sån bra röst som hon har. Kommer ihåg första gången jag hörde henne och hur man föreställde sig hur hon skulle se ut. Snygg, sexig och allt vad man nu kom på. Men hon var den totala motsatsen till det, och tur är nog det. Men hennes röst är superb.
I dagens program så var det bl.a. en intervju med Marcus Birro där han förklarade sin syn på medierna och den synism som finns i flertalet program. Han pratade om den totala föraktlöshet som finns inom fleralet medier om hur man tillåter mobbning. Och detta på bästa sändningstid!
En som blivit påverkad är jag själv och i ett inlägg (puckot och puckot) så tar jag även upp den här frågan. Tyvärr är det nog så att flertalet inte läser min blogg. Dom få som gör det håller säkert med mig. Birros blogg har däremot betydligt fler läsare och borde kunna väcka mer opinion. Men tyvärr är det oftast så att personer som Marcus Birro, får en stämpel på sig att vara gnällpellar och förståsigpåare. Alltså den typen av människor som talar om hur andra ska bete sig.
Tyvärr blir det snarare så att det han tycker får en motsatt effekt i form av en jantelag som gör det motsatta, vilket blir att fler och fler tittar. Skulle det vara på det viset så innebär det ju att Marcus Birro m.fl. gör så att svenska folket fördummas. Nej, så är det givetvis inte. Dom personer som tittar på förnedrings-tv, väljer själva vad dom vill titta på. Och skulle inte skjutjärn som Marcus Birro existerat så är jag övertygad om att vi hade varit mer fördummade än vad vi är idag.

/svannte

PS. Marcus Birros blogg hittar ni på www.marcusbirro.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar