måndag 24 november 2008

trött på ny teknik

Visst är teknik kul! Och för mig är bra teknik synonymt med att saker och ting ska funka. Jag dödligt trött på påfund som innebär att användare ska tvingas till bli något halv-ingenjör för att man ska kunna använda prylen.
Det är därför jag lovprisar Apple och deras produkter. Just för produkternas användarvänlighet, samt för deras design. Men även den bäste kan göra fel?
Apple har sedan ett halvår varit på var och varannans läppar i och med lanseringen av iPhone. Och telefonen är fantastisk. Skitlätt att använda och designen är superb. Men när det blir fel, vilket det blir då och då med datorer, förlåt mobiler menar jag, då blir man trött. Och det är just vad som hänt.
Efter att Apple släppt senaste uppdateringen till iPhone så krånglar den. Och, nej det är inget allvarligt. Men dessa små skitfel irriterar en och en sån har sak ska inte hända på en Appleprodukt. Hade det varit ett annat märke så hade jag kunnat första. Men INTE på en Applepryl. Då blir man sååå trött.

/svannte

Posted by ShoZu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar